Top 7 Petroleum Coke Companies – Verified Market Research

بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان کک نفتی در جهان :

در سال 2022، بزرگترین صادرکنندگان کک نفتی کلسینه شده آمریکا (2.28 میلیارد دلار)، چین (1.25 میلیارد دلار)، بریتانیا (385 میلیون دلار)، برزیل (308 میلیون دلار) و کویت (228 میلیون دلار) بودند.
کمپانی های بزرگی از قبیل BP Plc، Phillips 66 Company، PJSC Lukoil، Royal Dutch Shell Plc، Indian Oil Corporation Ltd.، Valero Energy Corporation و Essar، از جمله بازیگران اصلی بازار جهانی کک نفتی هستند.

 Top 11 Petroleum Coke Companies in the World

11 شرکت برتر نفت کک در جهان
ارزش بازار جهانی کک نفتی در سال 2023 به 25.3 میلیارد دلار رسید. طبق تجزیه و تحلیل گروه IMARC، شرکت های برتر کک نفتی بر ارائه خدمات بهتر به مشتریان تمرکز کرده اند. افزایش پذیرش کک با درجه سوخت در صنایع برق و سیمان به طور قابل توجهی به بازار کمک می کند. در همین راستا، افزایش تقاضا برای کک با درجه آند در صنعت آلومینیوم تاثیر مثبتی بر بازار دارد. صنعتی شدن سریع و شهرنشینی در کشورهای نوظهور بازار را تسریع می کند. علاوه بر این، افزایش ظرفیت پالایشگاه برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای فرآورده های نفتی تصفیه شده، بازار را به حرکت در می آورد. جدای از این، ارزش حرارتی بالا و محتوای خاکستر کم کک نفتی و در دسترس بودن آسان کک نفتی به عنوان محصول جانبی پالایش نفت خام، بازار را تحریک می کند. علاوه بر این، تقاضای فزاینده برای کک خانگی در صنعت فولاد و پیشرفت های مستمر در فناوری برای پردازش و استفاده از کک نفتی، بازار را تقویت می کند. علاوه بر این، تقاضای فزاینده برای کک با درجه سوخت به عنوان جایگزینی برای زغال سنگ در تولید برق باعث تقویت بازار شده است. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2032 ارزش بازار به 45.2 میلیارد دلار برسد که با رشد CAGR 6.5 درصدی طی سال‌های 2024-2032 خواهد رسید.

لیست شرکت های برتر فعال در صنعت نفت کک:
بازار جهانی کک نفتی دارای چندین بازیگر اصلی است، از جمله BP p.l.c، Chevron Corporation، ConocoPhillips Company، Exxon Mobil Corporation، HPCL-Mittal Energy Limited، Indian Oil Corporation Ltd.، Marathon Petroleum Corporation، Shell plc، Saudi Aramco Group، Trammo، Inc. و شرکت والرو انرژی (VLO). اطلاعات بیشتر در مورد این شرکت ها در زیر ارائه شده است.

شرکت BP p.l.c.

تاسیس :
1909
دفتر مرکزی :
لندن، انگلستان
وب سایت :
www.bp.com
BP p.l.c. یک شرکت جهانی نفت و گاز بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن در لندن، بریتانیا قرار دارد. این یکی از بزرگترین شرکت هایی است که بر اساس درآمد و سود اندازه گیری می شود. این شرکت در تمامی حوزه های صنعت نفت و گاز از جمله اکتشاف و استخراج، پالایش، توزیع و بازاریابی، تولید برق و تجارت فعالیت می کند. این شرکت کک نفتی را به عنوان محصول جانبی عملیات پالایش خود تولید می کند. این کشور همچنین متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهد و در سال‌های آینده به انرژی‌های پاک‌تر تبدیل شود.

شرکت شورون

تاسیس :
1879
دفتر مرکزی :
کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
وب سایت :
www.chevron.com
Chevron Corporation یک شرکت انرژی آمریکایی در جهان است که عمدتاً در صنعت نفت و گاز فعالیت می کند. این شرکت کک نفتی را به عنوان محصول جانبی عملیات پالایش خود تولید می کند. این شرکت کک نفتی را به عنوان منبع سوخت برای فرآیندهای صنعتی مانند تولید سیمان و تولید برق تولید و به فروش می رساند. دفتر مرکزی این شرکت در سن رامون، کالیفرنیا قرار دارد و در بیش از 180 کشور فعال است.

شرکت کونوکو فیلیپس

تاسیس :
2002
دفتر مرکزی :
تگزاس، ایالات متحده آمریکا
وب سایت :
www.conocophilips.com
شرکت کونوکو فیلیپس یک شرکت جهانی آمریکایی است که در منطقه کریدور انرژی هیوستون، تگزاس مستقر است. این شرکت در اکتشاف و تولید هیدروکربن مشغول است. این شرکت کک نفتی را به مشتریان در صنایع مختلف از جمله تولید سیمان، تولید برق و فولادسازی می فروشد. این شرکت در 15 کشور فعالیت می کند و در ایالات متحده، نروژ، کانادا، استرالیا، اندونزی، مالزی، لیبی، چین و قطر تولید می کند.

شرکت اکسون موبیل

تاسیس :
1999
دفتر مرکزی :
تگزاس، ایالات متحده آمریکا
وب سایت :
www.corporate.exxonmobil.com
ExxonMobil Corporation یک شرکت نفت و گاز جهانی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در اسپرینگ، تگزاس، ایالات متحده است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های غیردولتی در صنعت انرژی است. این به صورت عمودی در سراسر صنعت نفت و گاز یکپارچه شده است، و در داخل آن نیز یک بخش مواد شیمیایی وجود دارد که پلاستیک، لاستیک مصنوعی و سایر محصولات شیمیایی را تولید می کند. همچنین کک نفتی را به عنوان منبع سوخت به مشتریان در صنایع مختلف از جمله تولید برق، تولید سیمان و فولادسازی تولید و می فروشد.

شرکت HPCL-Mittal Energy Limited

تاسیس :
2007
دفتر مرکزی :
نویدا، هند
وب سایت :
www.hmel.in
HPCL محصولات برتر نفتی و پتروشیمی را برای مشتریان خود تولید می کند. این شرکت در سال 2007 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در نویدا قرار دارد. این به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک با مشارکت عمومی و خصوصی بین شرکت فورچون 500 HPCL و MEIL تشکیل شد. این شرکت دارای یک پالایشگاه Guru Gobind Singh در Bhatinda است که موقعیت ایده آلی برای پاسخگویی به تقاضای انرژی در کشور در حال تغییر دارد. این پالایشگاه برای تولید توسعه یافته است.

شرکت نفت هند با مسئولیت محدود

تاسیس :
1959
دفتر مرکزی :
دهلی نو، هند
وب سایت :
www3.iocl.com
شرکت نفت هند در سال 1959 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در دهلی نو است. این شرکت در زمینه پالایش، حمل و نقل خطوط لوله، بازاریابی فرآورده های نفتی و پالایش و تولید نفت خام، گاز طبیعی و پتروشیمی فعالیت دارد. این یک سرمایه گذاری بخش عمومی مرکزی هند است که تحت امتیاز وزارت نفت و گاز طبیعی دولت هند است. وزارت نفت و گاز طبیعی بر عملیات شرکت نظارت دارد.

شرکت نفت ماراتن

تاسیس :
2009
دفتر مرکزی :
اوهایو، ایالات متحده
وب سایت :
www.marathonpetroleum.com
Marathon Petroleum Corporation یک شرکت آمریکایی است که در زمینه پالایش، بازاریابی و حمل و نقل فعالیت دارد. این یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت Marathon Oil بود تا اینکه در سال 2011 یک شرکت منشعب شد. این تجارت میانی مالک و مدیریت مجموعه، پردازش، دارایی‌های تقسیم‌بندی، و زیرساخت‌های لجستیک و حمل‌ونقل نفت خام و محصولات سبک است. محصولات نفتی، پتروشیمی و بنزینی را به مشتریان خود عرضه می کند. این شرکت پس از خرید Andeavor در سال 2018، به بزرگترین اپراتور پالایشگاه نفت در ایالات متحده تبدیل شد. استراتژی بازاریابی Marathon Petroleum شامل مکان‌های دارای مارک، مانند فروشگاه‌های مارک Marathon، در سراسر ایالات متحده است.

شرکت Shell plc

تاسیس :
1907
دفتر مرکزی :
لندن، انگلستان
وب سایت :
www.shell.com
Shell plc یک شرکت جهانی بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن در لندن، بریتانیا قرار دارد. این شرکت دومین شرکت بزرگ نفت و گاز تحت مالکیت سرمایه گذاران از نظر درآمد و در میان بزرگترین مشاغل جهان از هر صنعتی است. این شرکت در تمامی حوزه های صنعت نفت و گاز از جمله اکتشاف، تولید، حمل و نقل، توزیع و بازاریابی، پتروشیمی، پالایش، تولید برق و تجارت فعال است. این شرکت محصولات مختلفی مانند LNG، روان کننده ها، گاز طبیعی، پتروشیمی و نفت را به مشتریان خود ارائه می دهد.

گروه آرامکو عربستان

تاسیس :
1933
دفتر مرکزی :
ظهران، عربستان سعودی
وب سایت :
www.aramco.com
عربستان سعودی آرامکو یک شرکت نفت و گاز طبیعی عربستان سعودی است که در سال 1933 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در ظهران، عربستان سعودی است. در سال 2022، به یکی از بزرگترین شرکت های جهان از نظر درآمد تبدیل شد و بیشترین سود سالانه را در تاریخ شرکت به دست آورد. این سیستم گاز مستر، بزرگترین شبکه تک هیدروکربنی جهان را اداره می کند. محصولات مختلفی مانند گاز طبیعی، نفت و مشتقات پتروشیمی را به مشتریان خود عرضه می کند.

شرکت Trammo, Inc

تاسیس :
1965
دفتر مرکزی :
نیویورک، ایالات متحده آمریکا
وب سایت :
www.trammo.com
Trammo، Inc در تجارت بین المللی، تجارت، حمل و نقل، توزیع و بازاریابی مواد خام حیاتی برای صنایع کود، معدن و پتروشیمی مشغول است. این شرکت محصولات مختلفی مانند آمونیاک بی آب، گوگرد، اسید سولفوریک، کودهای نهایی، کک نفتی و اسید نیتریک را به مشتریان خود ارائه می دهد. همچنین دفاتری در اروپا، آسیا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقای جنوبی دارد.

شرکت انرژی والرو (VLO)

تاسیس :
1980
دفتر مرکزی :
تگزاس، ایالات متحده آمریکا
وب سایت :
www.valero.com
Valero Energy Corporation یک شرکت نفتی پایین دستی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سن آنتونیو، تگزاس، ایالات متحده است. این شرکت سوخت حمل و نقل، سایر محصولات پتروشیمی و نیرو را تولید و به بازار عرضه می کند. یکی از بزرگترین خرده فروشان در ایالات متحده، والرو، 6800 مکان خرده فروشی و عمده فروشی مارک دار را تحت برندهای Valero، Diamond Shamrock، Shamrock، Beacon، و Texaco در ایالات متحده، کانادا، انگلستان و کارائیب اداره می کرد.

شرکت های مطرح در این زمینه :

  • آلومینیوم بحرین BSC
  • Aminco Resources LLC
  • Asbury Carbons Inc.
  • گروه آتا
  • BP Plc
  • Carbograf Industrial SA de CV
  • Cocan Hubei Graphite Mill Inc.
  • گروه شرکت های دمپو
  • Garcia Munte Energia SL
  • گرافیت هند با مسئولیت محدود
  • Hebei Kangnaixing Carbon New Material Co. Ltd
  • شرکت بازرگانی هندوستان وست کوست
  • شرکت کربن هند
  • گروه صنایع مانیار
  • Minmat فرو آلیاژهای Ltd.
  • گروه هلدینگ سرمایه گذاری صنعتی مدرن
  • شرکت Oxbow

Rain Industries Limited (RAIN) is one of the world’s leading producers of calcined petroleum coke

Rain Industries Limited (RAIN) یکی از تولیدکنندگان پیشرو در جهان کک نفتی کلسینه شده، قطران زغال سنگ و سایر مواد شیمیایی اولیه و تخصصی با کیفیت بالا است. این گروه از طریق افزایش ظرفیت و ادغام و اکتساب در سراسر جهان به رشد خود ادامه می دهد. RAIN در سه بخش اصلی تجاری فعالیت می کند: کربن، مواد شیمیایی و سیمان.

Metso is the world leader in petroleum coke calcining

متسو پیشروترین تامین کننده سیستم ها و تجهیزات کلسینینگ کک در جهان است
متسو بیش از 50 کارخانه را طراحی و عرضه کرده است که تقریباً 70 درصد از ظرفیت کلسینه کک جهان را تشکیل می دهند. فرآیند اصلی کلسینه کردن کلسینه کردن کک نفتی یک فرآیند سه مرحله ای است که شامل خشک کردن، تبخیر کردن و متراکم شدن می شود. فرآیند کلسینه کردن کک یک تابع زمان-دما است که در فضایی با کمبود اکسیژن انجام می شود. متغیرهای کنترلی مهم عبارتند از نرخ گرمایش، نرخ افزودن هوا و دمای کلسیناسیون نهایی. برای بدست آوردن خواص کک کلسینه شده مورد نیاز صنایع کربن و گرافیت، کک باید در دمای 1150-1350 درجه سانتیگراد یا بالاتر قرار گیرد تا چگالی و رسانایی حاصل شود. کیفیت نهایی کک کلسینه شده مستقیماً با ویژگی های خاص و کیفیت کک سبز تغذیه شده به کلسینر مرتبط است. در حالی که کلسینه کردن نمی تواند بر اساس محدودیت های کیفی خاص ذاتی کک سبز بهبود یابد، کیفیت بالقوه می تواند با کلسینه کردن نامناسب از بین برود. چگونه کار می کند کارخانه‌های کلسینه کک را می‌توان در پالایشگاه‌های نفت، کارخانه‌های اسیر در کارخانه‌های ذوب آلومینیوم یا کارخانه‌های تجاری قرار داد. کوره دوار کک سبز نفتی به یک کوره دوار با پوشش نسوز وارد می شود که در آن مواد فرار در طی فرآیند کلسینه کردن در یک اتمسفر کمبود اکسیژن خارج می شوند. هوا را می توان از طریق پوسته کوره تزریق کرد تا بخشی از مواد فرار موجود در کوره را بسوزاند تا گرمای قابل استفاده برای کوره فراهم شود. خنک کننده: هنگامی که کک کلسینه شده از کوره خارج شد، کک در یک خنک کننده دوار خنک می شود. در انتهای تغذیه کولر، آب روی کک کلسینه شده اسپری می شود تا کک تا دمای قابل قبول خنک شود. آب در این فرآیند تبخیر می شود. پس سوز: گاز خروجی کوره کمبود اکسیژن دارد و حاوی مواد فرار آزاد شده در کوره است. گاز خروجی کوره به یک پس سوز (محفظه احتراق ثانویه) هدایت می شود و هوا برای سوزاندن مواد فرار و گرد و غبار تزریق می شود. یک دیگ بازیابی حرارت هدر رفته برای تولید بخار از گرمای موجود در گاز خروجی پس سوز استفاده می شود. انعطاف پذیری در عملیات کوره‌های دوار متسو می‌توانند طیف وسیعی از خوراک‌های کک سبز از جمله کک‌های سبز سوزنی، اسفنجی، شات، سیال یا قیر را مدیریت کنند. کوره دوار همچنین می تواند پارامترهای عملیاتی کلسینه کک را بهینه کند، اعم از زمان ماند، گرادیان دما و سرعت گرم شدن، که همه اینها بر کیفیت محصول تأثیر می گذارد. کوره های کک را می توان با سوخت: گاز، نفت سنگین، نفت، گاز پالایشگاه، روغن زباله و سوخت جامد، به طور مستقل یا ترکیبی سوخت رسانی کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *